oron.

Det här med fosterrörelser är något man kan gå och orora sig för hur mycket som helst. Nu dom senaste två dagarna har min lilla tjej i magen inte rört sig lika mycket som vanligt och det har fått en att tänka om och bli orolig. Det började med att jag märkte att hennes dygnsrytm inte alls var densamma som den brukar vara, kvällstid när jag går och lägger mig, tidigt på morgonen vid 4-5 tiden och sen efter jag ätit frukost. Kände inga sparkar knappt under dom här två dagarna och det fick mig att vara med uppmärksam.
Ringde förlossningen idag på eftermiddagen och dom lugnade ner mig och sa att jag skulle inte orora mig så mycket eftersom det är vanligt under dom har veckorna i graviditeten. Men om hon inte gav ifrån sig några sparkar eller liknande skulle jag höra av mig imorgon bitti imorgon efter kl 8.00 .

Nu ikväll har hon gett mig några sparkar och buffar efter jag proppat i mig lite popcorn med örtsalt och jordgubbssaft! Så jag ska ta lite till så kanske hon vaknar till liv snart :)
Man blir så orolig när det gäller bebisens hälsa. Man vill ju äta rätt och betee sig rätt för att hon ska ha det så bra som möjligt där inne. Det är ju ett tag kvar så det får inte börja krångla än. :(

Nu ska jag fortsätta proppa i mig lite popcorn och dricka saft och kolla på lite friidrott som går på tv!
hoppas att sambon kommer hem snart från fisket! Vill mysa ner mig i hans famn! <3



Ljusen är tända i den stora lyktan och det lyser så fint i rummet



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0