Who do you think you are?

Har inte skrivit på ett bra tag i bloggen, vet inte varför men har inte riktigt något att skriva om. Livet är väldigt enformigt just nu. Jobb 6 av 7 dagar i veckan och tiden efter jobbet hinns det inte med speciellt mycket förutom att sova och bara ta det lugnt. Dagarna flyger förbi och helt plötsligt är min sommar över, som har bestått av jobb och äta mat. Vissa dagar känns det som att man snart ska gå in i väggen. Men man tar dagarna som dom kommer och det är bara att kliva upp på morgonen och cykla samma tråkiga väg till jobbet.

Annars har det inte hänt så speciellt mycket denna sommar, samma gamla visor, samma gamla vänner. Förutom en, väldigt fin vän. Tackar både mig och henne att vi bestämde oss att börja umgås. Fina nya ärliga vänner får man inte för mycket av. Annars är det bara jobb som denna sommar bestått av. Både positivt och negativt. Alla snackar om Semester och att dom vill ha mer semester. Börjar tröttna på det snacket, tänk på oss som inte får någon semester för de inte finns några jobb där man kan få stanna längre än 3 månader. Riktigt Riktigt trött på att sommarjobba nu. Ge mig ett fast arbete så jag kan ta ut semester nästa sommar. Gud, undra vad man ska göra då? Vad gör man när man har semester? Har ju aldrig haft det, aja. Vi gör slut på denna sommar först.

Saker som kommer hända några veckor framöver är att jag ska flytta till en tvåa i porten bredvid. Känns super skoj, kommer bli så skönt att kunna ha ett sovrum. Att kunna stänga in sig någonstans och bara vara. Ska verkligen ha det fint hemma och jag längtar verkligen. Men en sak gör mig lite orolig.. jobb i höst? Arbetsförmedlningen? A-kassa? Jösses, jag vill ha ett jobb nu. Har sökt endel och jag hoppas verkligen på att få ett jobb. Annars blir det inge roligt. Men men, får hålla tummarna. Och om ni ser något jobb som skulle passa mig. HÖR AV ER.

Kärleken då? Ja.. Den står lika still som en jävla stenstaty på nyköpingstorg. Jag vet inte alls hur det ska gå och hitta någon i denna stad? det är ju nästan pinsamt. Usch, jag vill träffa nya människor. som man inte vet ett skit om. Här i stan vet man redan allt om alla så man kan säga att man är tillsammans med Nyköping, hah!

Jag måste börja packa imorgon, inget jag längtar till. Men men, får ju en fin tvåa om 12 dagar !:)

Nu blir det att ta det lugnt i soffan , ska upp till jobbet imorgon bitti.

Take Care,
Johannaa



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0